Plaats hier je algemene vragen m.b.t. (besmettelijke) ziekten bij je hond.

Moderator: Angelique

Streptokken

Nieuw berichtdoor DANIELLE op 30 aug 2007 20:37

king loopt hij al een geruime tijd met het streptokokken bacterie.
Nu heb ik daarvoor ab gekregen amoxicilline daar staat hij nu zo,n 5 weken op.
Nu ben ik vandaag weer bij de da geweest en die vertelde me dat hij zijn hele leven op ab moet blijven voor die streptokokken bacterie ,
maar ik ben van mening dat dat nooit goed kan zijn voor een hond.
Nou is mijn vraag of er mensen bekent zijn met deze bacterie en wat hun daar tegen doen.
we hebben al zoveel geprobeerd voor die ab maar niets wilde werken
dus mis dat jullie nog iets weten
alvast bedankt
Afbeelding
DANIELLE
Senior Lid
Senior Lid

Re: Streptokken

Nieuw berichtdoor Angelique op 31 aug 2007 09:16

jee het is wat...

heb er geen ervaring mee ,maar het lijkt mij ook niet gezond dat
hij zijn hele leven amoxicilline moet hebben.

heel veel beterschap....

hou je ons op de hoogte....
Afbeelding
Angelique
Moderator
Moderator

Nieuw berichtdoor mien op 31 aug 2007 12:23

Hallo Danielle

Jij bedoeld deze bacterie '' streptokokken bacterie ", deze komen veel voor bij landbouw dieren ( varkens, ruderen, schapen en gieten ) het is een hard nekkigge bacterie, ik kent het maar al tegoed.

Bestijding hiervan is dan ook een heel lang durende antibiotica ( amoxicilline )
bij die strijd kan de weerstand van het dier sterk verminderen, is raadzaam om wat vitaminen supplementen bij tegeven Bijvoorbeeld van de vitamine B groepen, die helpen wat voor de weerstand optebouwen. Ook wat lijnzaad olie door het voeder doen is ook raad zaam.

Ook is het belangrijk om de hond van vreemde honden weg houden je weet nooit of zij draager zijn van deze bacterie. Want er kunnen ook dieren draager zijn, dat de ziekte nooit uit komt, maar wel een ander dier kunnen besmetten, ( vaak gebeurd dat bij honden met een minder Immuunstysteem of weerstand hebben ) en als dan die bacterie in de hond gaat nestelen, wordt de hond ziek.

Ook het geven van rau vlees kan ook gevaarlijk zijn, bij de dieren waar dit vlees vandaan komt kunnen ook draager zijn, en uit onderzoeken van die carkassen is gebleken dat de bacterien nog erin waren. Je kunt het vlees beter goed koken en dan aan de dieren geven, doe ik ook altijd.
Afbeelding

Orthen's Green Donna Ferrari
mien
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor DANIELLE op 31 aug 2007 16:28

[quote user="mien" post="11071"]Hallo Danielle

Jij bedoeld deze bacterie '' streptokokken bacterie ", deze komen veel voor bij landbouw dieren ( varkens, ruderen, schapen en gieten ) het is een hard nekkigge bacterie, ik kent het maar al tegoed.

Bestijding hiervan is dan ook een heel lang durende antibiotica ( amoxicilline )
bij die strijd kan de weerstand van het dier sterk verminderen, is raadzaam om wat vitaminen supplementen bij tegeven Bijvoorbeeld van de vitamine B groepen, die helpen wat voor de weerstand optebouwen. Ook wat lijnzaad olie door het voeder doen is ook raad zaam.

Ook is het belangrijk om de hond van vreemde honden weg houden je weet nooit of zij draager zijn van deze bacterie. Want er kunnen ook dieren draager zijn, dat de ziekte nooit uit komt, maar wel een ander dier kunnen besmetten, ( vaak gebeurd dat bij honden met een minder Immuunstysteem of weerstand hebben ) en als dan die bacterie in de hond gaat nestelen, wordt de hond ziek.

Ook het geven van rau vlees kan ook gevaarlijk zijn, bij de dieren waar dit vlees vandaan komt kunnen ook draager zijn, en uit onderzoeken van die carkassen is gebleken dat de bacterien nog erin waren. Je kunt het vlees beter goed koken en dan aan de dieren geven, doe ik ook altijd.[/quote]
bedankt voor je reactie
We geven king idd vitamine nu bij zijn gewone voeding voor zijn weerstand.
In contact met vreemde honden komt hij niet omdat dat niet meer zo goed samen kan.
Hij krijgt ook geen rauw vlees meer hij vind dat niet lekker meer en staat nu al een aantal maanden weer op brok( cavom) waar hij het erg goed op doet verder.
Maar ga ook kijken voor lijnzaad olie en dat door zijn voer doen mis dat het helpt.
maar is het verstandig om hem zolang op ab te laten staan ?
Afbeelding
DANIELLE
Senior Lid
Senior Lid

Nieuw berichtdoor DANIELLE op 31 aug 2007 16:30

[quote user="Angelique" post="11070"]jee het is wat...

heb er geen ervaring mee ,maar het lijkt mij ook niet gezond dat
hij zijn hele leven amoxicilline moet hebben.

heel veel beterschap....

hou je ons op de hoogte....[/quote]
bedankt en ik zal jullie op de hoogte houden
Afbeelding
DANIELLE
Senior Lid
Senior Lid

Nieuw berichtdoor mien op 31 aug 2007 17:05

Het is nooit verstandig om lang aan de ab te blijven, maar het probleem is dat die bacterie heel hard nekkig is. Je moet iets om die bacterie onder de knie tekrijgen.
Trouwens biergist tabletten bij geven help naast de lijnzaad olie ook heel goed, maar dan doe je eerst 3 maal daags 6 tabletten geven en je zult zien dat de vacht heel mooi van wordt, en na de hand doe je de hoeveel heid verminderen.
Afbeelding

Orthen's Green Donna Ferrari
mien
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor DANIELLE op 31 aug 2007 19:30

heb contact gehad met eersel
die hebben mij aangeraden de ab langzaam af te gaan bouwen,en wel vitamines te gaan geven voor zijn weerstand(vitamine b en e).
Daabij ook lijnzaadolie geven door zijn brokken .
Dan moet volgens hun het lichaam het langzaam overgaan nemen .
Het probleem is als je gelijk stopt met ab dat zijn lichaam in een keer alles zelf moet gaan doen , en honden met een slechte weerstand kunnen dat niet.
Dus ik ga nu beginnen met het langzaam afbouwen van de ab en wel met ontsmettingmiddelel zijn kin schoonhouden en vitamines geven.
en dan hopen dat het gaat helpen .

bedankt voor jullie reacties en het meedenken
Afbeelding
DANIELLE
Senior Lid
Senior Lid

Keer terug naar Algemeen medisch

• VISITORS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Design by Atropa