Plaats hier je algemene vragen m.b.t. (besmettelijke) ziekten bij je hond.

Moderator: Angelique

Opnieuw zorgen om Bella

Nieuw berichtdoor Esther op 11 mei 2006 12:56

Enige tijd na Bella's operatie leek het erop dat Bella een blaasontsteking had. Dus plasje opgevangen en naar de dierenarts gebracht. Kuurtje antibiotica opgehaald en gegeven.

Helaas na de kuur was het nog niet over. Ik heb opnieuw een plasje gebracht en er bleken kristallen in te zitten.
Dus weer een ab-kuur en nu ook speciaal voer mee. De kuur van tien dagen zat er zaterdagochten op en het leek beter te gaan tot gisteren.

Overdag was het me al opgevallen dat Bella weer meer plasjes deed buiten dan normaal. Ik dacht nog: door het warme weer heeft ze meer gedronken en moet ze ook meer plassen, maar nee... in de namiddag moest ze opeens ook in de kamer plassen.
Dus ik nam me al voor om in de ochtend weer wat urine op te vangen en de gang naar de dierenarts maar weer te maken.
Dat zou echter al eerder gebeuren....
Het was rond half elf toen Bella opeens heel onrustig werd, almaar heen en weer lopen, hard hijgen, drinken en overal een paar druppels piesen. Geen goed teken en ik besloot de dierenarts te bellen. Ik kreeg twee keer niemand aan de lijn, maar gelukkig werd er na de derde keer proberen eindelijk opgenomen!
De dierenarts vond het erg vreemd dat Bella nog steeds niet genezen was van de ontsteking/blaasgruis en kreeg het vermoeden dat er misschien wel eens een steen kan zitten of meerdere kleine steentjes en adviseerde me om zo snel mogelijk een foto te laten maken.
Op mijn vraag wat we de rest van de nacht dan aanmoesten met Bella zei ze dat we toch maar even langs moesten komen.

Dus ik gelijk aan het bellen geslagen om iemand te vinden met een Bella-proof auto (tsjonge wat is het toch lastig om zelf geen auto te hebben!). Gelukkig kon een vriendin van mij me komen ophalen samen met haar vriend.
Nou de dierenarts kon niet echt iets heel vreemds vinden, maar adviseerde dus wel om zo snel mogelijk een foto te maken. Dit kon alleen niet bij hen, alleen in hun andere vestiging die een half uur rijden is (schiet lekker op zonder auto).
Bella kreeg een injectie en weer voor vijf dagen antibiotica.
Vanmorgen geprobeerd een plasje op te vangen, maar helaas niet gelukt, ze plast nog steeds maar een paar druppels.
Vandaag weer overlegd met de dierenarts. Alhoewel die kreeg ik zelf niet te spreken alleen maar een of andere muts...
Die zei dat ik maar moest blijven proberen (ja duh zo ver was ik zelf ook wel)....

Vandaag een vriendin gebeld van mijn vriendin die me gisteren gebracht heeft. Zij had namelijk al eens aangeboden te rijden als het nodig was. De hele situatie uitgelegd en uiteindelijk besloten om de foto te laten maken bij haar dierenarts (hoeven we ook geen half uur te rijden) eventueel blijf ik dan daar, want met de dierenarts die we nu hebben heb ik het langzaam ook wel weer gehad...)
Ik kan pas om half twee bellen, dus dan maar hopen dat we vandaag nog terecht kunnen voor een foto.

Ik hoop heel hard dat mijn kleine grote meid niet weer onder het mes hoeft, maar ik maak me toch wel zorgen...
Duimen jullie voor Bella?
Esther
Veteraan
Veteraan

Re: Opnieuw zorgen om Bella

Nieuw berichtdoor edith op 11 mei 2006 13:48

ik duim zeker voor bella esther en laat me even horen wat er aan de hand is okee?
edith
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor jacobnl op 11 mei 2006 17:11

O jee ,das geen leuk nieuws.HOpelijk loopt het goed af.

veel sterkte
jacobnl
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor tineke op 11 mei 2006 19:14

Bah wat vervelend weer,veel sterkte en de duimen zijn hier gekruist voor een goede afloop.
Afbeelding
tineke
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor karen op 11 mei 2006 20:25

Hier ook hoor Esther. Inderdaad maar hopen dat het allemaal meevalt want de vorige keer had je het ook al niet met het vooruitzicht op een narcose. En terecht, want het blijft eng! Berta moest vorig jaar vanwege entropion (ze wordt een dagje ouder en alles \"zakt\" :P ) en ik vond het ook niet echt fijn. Een Engelse Bull en narcose, brrr. Gelukkig kon ik er helemaal bij blijven, ook tijdens de operatie.

Maar hopen dat Bella deze keer niet hoeft!
karen
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor Esther op 12 mei 2006 15:24

Sorry, ik heb gisteren geen tijd meer gehad om een uodate te geven...

De dierenarts heeft heel goed naar mijn verhaal geluisterd en Bella daarna goed onderzocht. Daarna heb ik Bella samen met de dierenarts naar de rontgenkamer gebracht.
Het was een hele klus voor ons om Bella om te tafel te krijgen maar nog meer om haar daar te houden :D
Zeker met dat warme weer en dan met die speciale \"jassen\" aan....

Nou na enige worstelingen lukte het dan toch om de foto te maken :)

Toen een minuut of vijf wachten en mocht ik weer terug komen met Bella om het resultaat te bekijken.
Altijd heel interessant zo'n rontgenfoto, zeker wanneer de dierenarts de tijd neemt om uit te leggen waar je nou precies naar kijkt.
Ik zag een deel van de staart en de wervel, een heleboel spiermassa, en waar het natuurlijk om ging: de blaas.

Er was helemaal niets vreemds te zien op de rontgenfoto!
Nou hebben we nog geen totale zekerheid omdat stenen niet altijd zichtbaar worden op een rontgenfoto, maar als er wel iets te zien geweest was dat natuurlijk vervelender nieuws geweest!

Ik heb afgesproken met de dierenarts om het medisch dossier van Bella te laten doorsturen naar haar, zodat ze dat zelf kan doornemen. De ab-kuur van vijf dagen moet ik opmaken en dan moet ik maandag weer wat urine opvangen voor onderzoek. Dan bekijken we maandag wat we verder gaan doen.

Dus voorlopig nog geen zekerheid, maar in ieder geval ook geen reden tot paniek!
Vandaag bij de andere dierenarts nogmaals een zak van 14 kilo speciaal voer voor Bella gehaald.

Gelukkig gaat het wel al wat beter met Bella, ze plast weer normale hoeveelheden en ook geen tig meer achter elkaar. En eet en drinkt goed en is verder normaal van gedrag.

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes en ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
Esther
Veteraan
Veteraan

Nieuw berichtdoor tineke op 12 mei 2006 15:53

Gelukkig niets ernstigs zo op het eerste gezicht,fijn Esther :)
Afbeelding
tineke
Veteraan
Veteraan

Keer terug naar Algemeen medisch

• VISITORS

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Design by Atropa